<% Function DanskDatoTid1(dato) ' Array med danske navne på dage arrDag = ",Mandag,Tirsdag,Onsdag,Torsdag,Fredag,Lørdag,Søndag" arrDag = Split(arrDag,",") DanskDatoTid1 = arrDag(Weekday(dato,VbMonday)) End Function Function DanskDatoTid2(dato) ' Array med danske navne på måneder arrMaaned = ",januar,februar,marts,april,maj,juni,juli,august," arrMaaned = arrMaaned & "september,oktober,november,december" arrMaaned = Split(arrMaaned,",") DanskDatoTid2 = " d. " & Day(dato) & ". " & arrMaaned(Month(dato)) & " " & Year(dato) End Function %>

<% Response.Write DanskDatoTid1(Now) %>

<% Response.Write DanskDatoTid2(Now) %>

   Blach's Turisttrafik  

 

jesper@blach-turist.dk

 

 

Diesel Partikel Filtre

Kan du se om en bus har partikelfilter ?

Miljøsiden.

Adastra-dk.dk

Bridgestone

Hydro-Texaco

 

 

Jesper startede på Lyngby-Taarbæk Ungdomsskole i ca. 1970

Første sæson var det Motorlære, Knallert Cross samt Go-kart bygning.

Motorlære var med Aksel Heldorff som lærer, vi startede med en gammel rusten motorblok fra en Ford Taunus 1,7 L, da vi afsluttede sæsonen kunne motoren starte, vi havde selvfølgelig haft motoren skilt ad i løbet af vinteren..

Knallert Cross startede med at gå i gymnastiksalen og lære at lave forlæns rullefald på en madras og lave fysisk træning. Ungdomsskolen købte nogle nye Puch 3 gears 50cc som blev adskilt, forstærkede samt tunet. Lærerne var Lenarth Heldorff, Ture Øster, Jens Nielsen og Bo Jacobsen. Sidstnævnte startede senere en import af Italienske knallerter samt styrthjelme. Lyngby Knallertklub arrangerede sammen med Rødovre Knallert Klub ture til Milano motorcykel messen i 1973 og 1975. Blach´s Turisttrafik kørte turen.   Vi så Fantic Motor, Nolan styrthjelme, samt var ude og køre på en Italiensk testbane for Caballero og Simonini Cross-knallerter og motorcykler..

Go-kart bygning startede med en masse jernrør og stabler af reservedele.

Vi skulle selv svejse Go-kart stellene sammen under kyndig vejledning af Aksel Heldorff og Poul Frøsig. Første år afprøvede vi vores Go-kart i Baunegårdsskolens skolegård.  Vi fandt dog hurtig ud af at det var en mere sikker løsning at transportere Go-kart og elever til Solrød Go-kartbane hver onsdag.  Næste sæson fik vi også nogle meget bedre Go-kart motorer med direkte træk, uden kobling. Vi skulle løfte Go-karten op bag i,  løbe og så lade den falde ned med køreren i, så kunne den starte på den måde. Lidt besværligt, men det var rigtig sjovt at køre.

Jeg har også været tilmeldt et blindskrifthold på ungdomsskolen, men havde desværre for meget benzin i blodet til at kunne sidde stille så længe på et hold med piger.       Det blev de motoriserede hold der sejrede. 

LTU, v/  Torben Nellemose & Co. arrangerede rejser allerede den gang, jeg havde således fornøjelsen at være på en pragtfuld tur til Grønland.

Jeg vil  med denne side give min oplevelse af Lyngby-Taarbæk Ungdomsskole. 

Uden LTU havde min voksen tilværelse nok set helt anderledes ud. Det er så vigtigt, at unge får mulighed for de alternative tilbud til folkeskolen. Det behøver selvfølgelig ikke være med motor. Drama, porcelænsmaling, dans eller fransk det er ligegyldigt.    Bare man får muligheden for at prøve det man brænder for.

Og når man så står en lørdag formiddag på Lyngby Knallertbane i år 2005 og der er nogle små drenge på 7 - 9 år, der spørger, "er det ikke dig, der har kørt på knallertbanen for 30 år siden".  Så måtte jeg lige korrigere dem.  Da jeg startede på LTU  - og Lyngby Knallert Klub fik jeg det første Licens nummer 6101, det var i 1971-2, så det nærmer sig de 32-33 år siden, jeg kørte på knallertbanen for første gang.              Se hvordan det startede